Jak wdrożyć Big Data w firmie?

Zanim zaczniemy mówić o skomplikowanych projektach, zacznijmy od definicji dużych zbiorów danych. Big Data to bardzo duży i różnorodny zestaw informacji, który stale się powiększa. Te dane mogą być zarówno ustrukturyzowane, jak i nieustrukturyzowane. Po uporządkowaniu duże zbiory danych są zorganizowane w bazy i hurtownie danych. Natomiast te niestrukturyzowane można zdefiniować jako surowe informacje gromadzone przez firmę w celu zrozumienia potrzeb jej klientów.

Duże dane można gromadzić na podstawie wspólnych komentarzy na stronach internetowych i sieciach społecznościowych, kwestionariuszy, itd. Istnieje wiele potencjalnych źródeł informacji.

Zdefiniuj strategię analizy dużych zbiorów danych

Big Data i Data Science to obecnie dwa najbardziej ekscytujące obszary działalności. Wielu przedsiębiorców rozumie prawdziwy potencjał obu dziedzin, niektóre jednak nadal podchodzą do nich sceptycznie.

Zastanawiasz się, jak big data zacząć? Najpierw musisz zdefiniować jasną strategię synchronizacji ze swoimi podstawowymi celami biznesowymi dotyczącymi wdrażania dużych zbiorów danych. Może obejmować poprawę wydajności operacyjnej, zwiększenie kampanii marketingowej, analizę konsumentów pod kątem prognoz lub przeciwdziałania oszustwom w celu ograniczenia ryzyka i polepszenie wydajności. Aby skutecznie rozwiązywać problemy biznesowe, strategia powinna:

  • być zgodna z celami jakości i wydajności przedsiębiorstwa,
  • koncentrować się na wymiernych wynikach,
  • przekształcać możliwości firmy poprzez podejmowanie decyzji na podstawie danych.

Jeśli Twoja firma ma doświadczenie z aplikacjami i analizami biznesowymi, ma stosunkowo dojrzałe praktyki zarządzania danymi oraz infrastrukturę i operacje o dużej pojemności. Wtedy wdrożenie big data jest nieco łatwiejsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *